Wdrażanie ERP we własnej firmie

Opublikowano:
Autor:

Wdrażanie ERP we własnej firmie - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Lifestyle Jeszcze kilkadziesiąt lat temu o pozycji przedsiębiorstw decydowała przede wszystkim jakość świadczonych usług oraz oferowanych produktów i polityka cenowa. Obecnie, gdy w wielu branżach widoczny jest bardzo wysoki poziom konkurencji, przedsiębiorcy muszą podejmować wiele często niestandardowych działań. Jedną z najistotniejszych kwestii są inwestycje w nowoczesne technologie. Wśród tego typu technologii zazwyczaj wymienia się rewolucyjne oprogramowanie typu ERP. Czym jest ERP oraz jak wygląda jego wdrożenie w firmach? Na to pytanie szczegółowo odpowiadamy w poniższym poradniku. Zapraszamy do lektury.

Systemy ERP - definicja pojęcia

Czym dokładnie są systemy ERP? Nazwa tego skrótu pochodzi z języka angielskiego. ERP, czyli Enterprise Resource Planning, to wysoce zaawansowane oprogramowanie, które służy do integracji procesów biznesowych oraz działań operacyjnych w ramach jednego, odpowiednio zaprojektowanego systemu. Dzięki centralizacji wszelkich danych dotyczących przedsiębiorstwa poszczególni pracownicy mają na bieżąco dostęp do wszelkich informacji w czasie rzeczywistym, co skutkuje tym, iż są w stanie podejmować trafniejsze decyzje.

Oprócz tego, implementacja systemu ERP skutkuje także tym, iż można znacząco ograniczyć ponoszone przez firmę koszty a także poprawić jakość świadczonych usług czy oferowanych produktów. Wyróżnikiem ERP jest to, że w ramach jednej, zbiorczej bazy danych mogą być zbierane dane pochodzące z różnych działów firmy, np. marketingu, kadr, magazynu, sprzedaży itd. Centralizacja danych powoduje też to, że mniejsze jest ryzyko podejmowania nieodpowiednich, błędnych decyzji. Za sprawą tego rozwiązania możliwe jest też zautomatyzowanie wielu procesów, które do tej pory wiązały się ze znaczną stratą czasu.

Aby implementacja ERP przebiegła zgodnie z planem, trzeba też wiedzieć, jakich błędów koniecznie należy się wystrzegać. Specjalistyczny poradnik na ten temat dostępny jest na https://mindboxgroup.com/pl/erp-onboarding-najgorsze-bledy-jakie-mozna-popelnic-przy-wdrazaniu/.

Wdrażanie ERP - najważniejsze wskazówki

Aby wdrożenie ERP zakończyło się powodzeniem i przyniosło przedsiębiorstwu wymierne korzyści, niezwykle istotne jest to, by się do tej decyzji właściwe przygotować. Bardzo istotne jest zaplanowanie całej tej operacji. W pierwszej kolejności na trzeba bardzo szczegółowo przeanalizować aktualną sytuację przedsiębiorstwa oraz jego potrzeby. Warto przemyśleć, w których obszarach implementacja tego narzędzia mogłaby przynieść najwięcej korzyści. W tej kwestii dobrze jest poradzić się pracowników, którzy z chęcią podzielą się swoimi przemyśleniami i wskazówkami.

Kolejna kwestia to przejrzenie ofert poszczególnych dostawców. W tym momencie podmiotów zajmujących się implementacją systemów ERP jest sporo - warto jednak współpracować wyłącznie z tymi, którzy mają renomę oraz posiadają odpowiednio długie doświadczenie. Po wyborze dostawcy należy zadbać o to, by system został odpowiednio skonfigurowany oraz dostosowany do indywidualnych potrzeb i wymagań przedsiębiorstwa, ponieważ tylko wtedy przyniesie to pożądane rezultaty. Po pewnym czasie od rozpoczęcia pracy na systemie trzeba również dokonać kompleksowej oceny tego, jak to rozwiązanie się sprawdza. W tę analizę powinni być maksymalnie zaangażowani pracownicy, ponieważ to oni na co dzień będą korzystać z tego rozwiązania przez kolejne lata. Ich uwagi powinny zostać uwzględnione przy aktualizacji poszczególnych modułów.

Oprócz oprogramowania ERP, warto też stawiać na narzędzia oparte na sztucznej inteligencji. Więcej informacji na temat tego, na jakim etapie rozwoju obecnie znajduje się AI, można znaleźć na https://mindboxgroup.com/pl/artificial-intelligence-na-jakim-etapie-rozwoju-obecnie-znajduje-sie-ai/.

Implementacja ERP - lista korzyści

Implementacja oprogramowania ERP może przynieść wiele korzyści, takich jak:

  • zmniejszenie kosztów związanych z magazynowaniem towarów,
  • poprawa standardów w zakresie obsługi klienta,
  • mniejsze ryzyko popełniania błędów przez pracowników,
  • skrócenia łańcucha dostaw,
  • mniejsze ryzyko tworzenia się zatorów płatniczych,
  • skrócenie procesów rekrutacyjnych,
  • możliwość szybkiego identyfikowania awarii, nieprawidłowości i wszelkiego rodzaju zagrożeń dla przedsiębiorstwa.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy